Zdrowe relacje pozwalają wyrazić swoją indywidualność (zarówno z partnerem, jak i bez niego), wydobyć to, co najlepsze z obu stron, i zachęcić do wzrostu . Zwłaszcza jeśli jesteś w nowym związku, najlepiej od samego początku stworzyć podstawy pozytywnego i zdrowego związku. Ustawiając swój nacisk na szacunek i pomocną komunikację, możesz cieszyć się zdrową i satysfakcjonującą relacją.

Poniżej przedstawimy Ci 3 proste zasady których powinieneś używać aby stworzyć zdrowy związek

Skuteczna komunikacja

  1. Mów głośniej. Nie oczekuj, że twój partner będzie w stanie czytać w twoich myślach lub „rozgryźć to”. Jeśli masz potrzebę lub chcesz coś wyrazić, musisz sam to przekazać. To nie w porządku wobec ciebie lub twojego partnera, gdy nie komunikujesz swoich potrzeb. Podobnie, nie trzymaj się rzeczy, które ci przeszkadzają. Jeśli coś ci przeszkadza, powiedz coś swojemu partnerowi.
    Jeśli nie wiesz, jak rozpocząć rozmowę, powiedz: „Jest coś w moim umyśle i chciałbym, żebyś słuchał.” Możesz także powiedzieć: „Coś mnie niepokoi i czuję, że powinniśmy o tym porozmawiać . ”
  2. Wsłuchuj się. Częścią zdrowego związku jest wiedza, kiedy rozmawiać i kiedy słuchać. Rozwijaj swoje umiejętności słuchania, nie przerywając i pozwalając partnerowi kończyć myśli i uczucia. Naprawdę słuchaj i nie próbuj odpowiadać, gdy twój partner mówi. [3] Korzystaj z umiejętności aktywnego słuchania, odzwierciedlając treść i emocje tego, co mówi twój partner. Powiedz: „Pozwól mi się upewnić. Słyszę, jak mówisz, że jesteś zdenerwowany, że nie powiedziałem ci, o której godzinie będę w domu, a ty chciałbyś, żebym powiedział coś wcześniej, ponieważ byłeś zaniepokojony. ”
  3. Komunikuj się jasno. Bez jasnej komunikacji związek może szybko wydobyć najgorsze z ludzi. Kiedy masz chęć lub potrzebę, wyrażaj to wyraźnie swojemu partnerowi. Nie bij po buszu ani nie mów czegoś, co według ciebie sprawi przyjemność twojemu partnerowi, kiedy staniesz się nieszczęśliwy. Spróbuj użyć „Oświadczeń”, aby wyrazić swoje uczucia, dokonać obserwacji lub podzielić się swoją opinią. Oświadczenia I pozwalają ci wyrazić siebie jasno i bezpośrednio oraz wziąć odpowiedzialność za własne myśli i uczucia, unikając winy i oskarżeń wobec innych. Aby właściwie komunikować się, powiedz: „Myślę / czuję / chcę…. kiedy… .. ponieważ… ”. Na przykład„ Jestem zdenerwowany, gdy zostawiasz otwarte drzwi, ponieważ pokój robi się zimny i przeciągliwy ”.

Traktujcie się dobrze nawzajem

respekt
  1. Doceniajcie się nawzajem. Zdrowy związek powinien być taki, w którym ty i twój partner czujecie się docenieni. Często relacje są budowane z wielu małych rzeczy dodawanych jeden na drugim. Znajdź rzeczy, które twój partner robi dla ciebie i powiedz „dziękuję”. Zamiast skupiać się na błędach popełnianych przez partnera, skup się na sposobach, w jakie twój partner dodaje do twojego życia. Kiedy coś zauważysz, wypowiedz się i okazuj swoje uznanie. Zapytaj swojego partnera, jak lubią czuć się doceniani. Napisz notatkę lub kartę lub często próbuj powiedzieć „dziękuję”. Pozwól swojemu partnerowi wiedzieć, jak lubisz być doceniany. Powiedz „To dla mnie wiele znaczy, gdy zauważysz rzeczy, które dla ciebie robię”.
  2. Wspólnie spędzaj czas. Łatwo jest przejść od czasu do czasu do komunikacji cyfrowej. Jednak czasami znaczenia mogą się zagubić w tłumaczeniu lub komunikacja niewerbalna przestaje istnieć. Spędzanie czasu razem może pomóc wzmocnić relacje i zwiększyć więź, którą ty i twój partner czujesz razem. Znajdź działania, które możesz robić regularnie razem. Może to być tak proste, jak cieszenie się filiżanką kawy każdego ranka lub wspólne czytanie w nocy. Wspólne wypróbowanie czegoś nowego może być zabawnym i ekscytującym sposobem spędzania czasu razem. Nie musisz robić niczego szalonego – nawet wyjście na obiad do nowej restauracji lub wypróbowanie nowej kuchni może być przyjemnym doświadczeniem.
  3. Dajcie sobie nawzajem przestrzeń. Nikt nie może spełnić wszystkiego i każdej roli dla innej osoby. Pozwól swojemu partnerowi spędzić czas z przyjaciółmi i rodziną oraz zaangażować się w hobby. Ważne jest, aby każda osoba miała własnych przyjaciół i zajęcia, które są dla nich przyjemnością. Chociaż możesz chcieć spędzić każdą chwilę razem na początku związku, szanuj się na tyle, by spędzić czas osobno i wiedz, że czas spędzony osobno nie oznacza nic negatywnego dla związku. Wspieraj swojego partnera w utrzymywaniu przyjaźni. Unikaj rezygnacji ze znajomych lub wywierania nacisku na partnera, aby porzucił przyjaciół. Ważne jest, aby mieć przyjaciół i wsparcie emocjonalne, które zapewniają. Podobnie, nie pozwól swojemu partnerowi dyktować, czy możesz zobaczyć swoją rodzinę

Naprawa niezdrowego związku

spotkanie z terapeuta
Personal counselor
  1. Zobacz terapeutę. Jeśli jesteś złapany w niezdrowe wzorce i chcesz je ulepszyć, poproś partnera, aby razem wziął się z terapeutą. Terapeuta może pomóc złamać niezdrowe wzorce, w które możesz się wpaść, np. Krzyczeć, obwiniać, izolować, przyjmować założenia i nie komunikować się skutecznie. Może również pomóc w unikaniu emocji, modyfikowaniu zachowania i zmianie poglądów na temat związku . Widzenie terapeuty nie oznacza, że ​​twój związek jest skazany na porażkę – oznacza to, że jesteś gotów współpracować, aby go poprawić.
  2. Szanuj prywatność swojego partnera. Bycie w związku nie oznacza, że ​​musisz spędzać każdą chwilę razem lub dzielić się wszystkim. Szanuj potrzeby swojego partnera w zakresie prywatności i przestrzeni. Jeśli pojawi się zazdrość, przypomnij sobie, że zazdrość jest czymś, co uważasz, że nie może być bezpośrednio związane z działaniami twojego partnera. Nie żądaj od swojego partnera haseł do kont mediów społecznościowych ani e-maili. Szanuj prywatność swojego partnera i bądź gotów zaufać swojemu partnerowi. To nie jest zdrowe dla ciebie lub twojego partnera, aby stale monitorować nawzajem swoje zachowania. Może to być zakorzenione w zazdrości lub kontroli, które nie są zdrowymi składnikami, aby doprowadzić do związku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *